Kategórie
 
 
 
 
 
 

Workshop pre študentky logopédie PdF Univerzity Komenského v Bratislave

Dňa 9.12.2014 naša firma ADROS s.r.o. v spolupráci s vedúcim katedry prof. PaedDr. Cséfalvayom, PhD. zorganizovala Workshop pre študentky 5.roč. logopédie PdF Univerzity Komenského v Bratislave. Študentky si mohli vyskúšať nové Tobii asistenčné technológie a špeciálne programy pre AAK.

Cieľom workshopu bolo získanie podrobnejších informácií o využití high-tech technologií v oblasti AAK, aplikovanie znalostí do praxe a rozvoj schopností riešenia problémov pri používaní moderných AAK zariadení dostupných v Slovenskej republike.

Študentky si kreatívnym spôsobom vďaka vopred pripraveným Case Studies osvojili základné postupy pri práci s počítačmi - komunikátoromi:
- ovládaným očami ako je Tobii I-15" Series, Tobii PCEye Go, Tobii Eye Mobile,
- hlavou SmartNav 4AT
- ústami IntegraMous Plus
- dotykom Tobii S32 scan.

Vo dvojiciach sa účastníčky oboznámili aj s viacerými AAK softvérmi ako Tobii Communicator 4 Premium, Tobii Gaze Viewer, Look to Learn, Grid2, SymWriter.

Po absolvovaní tohto workshopu získali študentky detailnejší prehľad o moderných asistenčných technológiach a tieto poznatky predstavujú solídny základ pre ďalšiu prácu v odbore logopédie.

 



 

Z odpovedí študentiek na otázku "Čo sa Vám páčilo na workshope?"

,,Páčilo sa mi, že sme sa oboznámili s rôznymi variantami pomôcok (presná inštruktáž) a každá jedna z nás si mohla prakticky vyskúšať pomôcky a nie len teoreticky pasívne počúvať."

,,Myslím, že takýto workshop by mal absolvovať každý študent logopédie a ako aj iných pédií, pokiaľ raz bude pracovať s pacientami rôznych diagnóz."

,,Páčil sa mi celkový prístup, pripravenosť materiálov, PC techniky, všetko bežalo ako hodinky. Možnosť prakticky vyskúšať mnoho zariadeni, lebo prax dá človeku najviac. Perfektný deň! Vďaka za množstvo nových info a nápadov."

,,Vyskúšanie si jednotlivých zariadení, jednoducho podané info, a ak sme položili otázku, dostali sme odpoveď, organizátori mali prehľad, nie len nabiflené info."

,,Páčili sa mi úlohy, ktoré sme museli riešiť priamo na komunikátore, napr. nahrávanie správ do Tobii S32 scan."

,,Tento workshop prevýšil moje očakávania. Výborná organizácia. páčilo sa mi, že sme pracovali v m,enších skupinách a riešili sme samostatné úlohy, pretože sme boli nútení uvažovať a tým sa najviac naučíme. Páčilo sa mi, že sme si mohli vyskúšať prácu s pomôckami. Pôvodne som si myslela, že to bude náročnejšie, no teraz sa už nebojím pracovať s týmito modernými pomôckami. Ak keď sme mali málo času, získali sme mnoho informácií a hlavne lepší prehľad v pomôckach. Páčil sa mi aj milý a ľudský prístup. Ďakujeme aj za občerstvenie."

,,Príjemné vystupovanie školiteliek. Prezentácia pomôcok veľmi dobre zorganizovaná. Ponúknuté možnosti financovania na ich zakúpenie. Ďakujeme."

,,Veľmi sa mi páčila celková organizácia workshopu - kvalitná príprava zadaní, materiálov a praktických úloh. Čas na jednotlivých stanovištiach pomôcok bol adekvátny. Skvelé bolo, že sme si všetko mohli vysúšať na sebe a niektoré pomôcky / softvéry nastaviť pre vymyslených pacientov, ktorí mali svoje konkrétne potreby (museli sme sa rozhodnúť čo a prečo je pre daného klienta vhodnejšie).
Aj po ľudskej stránke sme sa tu veľmi dobre cítili."

,,Páčila sa mi možnosť vyskúšať si prístroje. Aj keď som kognitívne zdatná, nebola som schopná všetky ich ovládať, spolupracovať s nimi."

,,1.)práca v malých skupinách, 2.)dôraz na praktické vyskúšanie pre každého účastníka 3.)ochota opakovane vysvetliť.

,,Páčilo sa mi, že sme videli viacero techník, pomôcok na zlepšenie komunikácie, ktoré sme si mohli vyskúšať."

,,Veľmi prínosné. Páčili sa mi všetky úlohy, pretože boli prakticky orientované (návrh tabuľky, vyhľadať informácie na internete...) Uvedomujem si, že nebolo dostatok času, aby sme sa venovali všetkým funkciám na komunikačných zariadeniachTobii. Myslím, že by bolo možné naplniť aktivitami aj trojdňový kurz."

,,Odborný a zrozumiteľný výklad. Dobrá atmosféra. Perfektne nastavený a využitý/dodržaný časový harmonogram."

,,Praktická forma úloh."

 

Z odpovedí študentiek na otázku "Ako plánujete využiť nové informácie v budúcnosti?"

,,Osveta medzi známymi a klientami."

,,Pacientovi, ktorý by mohol využiť takúto modernú AAK pomôcku, budem vedieť odporučiť, kde sa môže obrátiť a aké má možnosti. Pokiaľ už bude mať jednu z týchto pomôcok, budem mu môcť trochu poradiť, ako má s ňou pracovať."

,,Odporučiť pomôcky rôznym zariadeniam, organizáciam a klientom."

,,V prípade potreby budem vedieť, kam sa mám obrátiť, prípadne odkázať iných a poradiť mu dostupné možnosti."

,,Obrovské všestranné využitie pre bežných užívateľov (firmy, práca,..) ale hlavne pomoc tým, ktorý potrebujú náhradnú komunikáciu v rámci svojho postihnutia, aby sa mohli efektívnejšie zapojiť do bežného života práve takouto potrebnou formou náhradnej komunikácie."

,,Budem informovať svojich klientov a logopédov, ktorí nemali možnosť absolvovať takýto kurz, že existujú aj takéto možnosti AAK."

,,Obrovská osveta do logopedickej praxe. Nevyhnutné pomôcky pre skvalitnenie života a náhradnej komunikácie u niektorých pacientov. Konečne im máme čo ponúknuť. Negatívom sú však ceny týchto produktov."

,,Informácie využijem hlavne v praxi, keď budem pracovať s ľuďmi, ktorí špeciálne pomôcky potrebujú. Teraz viem, aké sú možnosti na trhu."

,,Preniesť informácie do praxe."

,,Ak stretnem človeka, ktorý potrebuje AAK, viem mu podať základné info o Tobii zariadeniach a že vôbec niečo takéto existuje."

,,Vidím obrovský potenciál využitia týchto pomôcok v praxi, treba robiť osvetu, aby o tom odborníci vedeli a mohli doporučiť pacientom"

,,Pokiaľ sa niekomu budú hodiť Tobii pomôcky, odporučím mu ich. Na vlastné preštudovanie, motiváciu, inšpiráciu si rada podrobnejšie pozriem www.specialnepomocky.sk (pomôcky, videá a reálne príbehy ľudí zo života)."

Autor článku: Ing. Adriana Rojíková
Foto: archív ADROS s.r.o.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia